Környezetvédelmi okokoból 2035-től csak akkor lehet új dízel, vagy benzines autót forgalomba hozni, ha azt szintetikus üzemanyanyag hajtja. A mesterséges úton előállított szintetikus üzemanyag gyártása nagyon drága, mert sok áram kell hozzá.
Elektromos áram felhasználásával a vízből kinyerik a hidrogént. A vízből bontott hidrogénhez hozzáadják a levegőből kivont szén-dioxidot, vagy szén-monoxidot. Az így létrejött vegyületet alakítják át olyan üzemanyaggá, amit a hagyományos motorokhoz lehet használni.
A szintetikus üzemanyagból egy liter ára körülbelül 4000 Forint és belátható időn belül nem tudnak belőle annyit gyártani, hogy elég legyen a világon közlekedő közel 1,5 milliárd belsőégésű motorral szerelt jármű számára.
Világszerte végzett felmérések szerint Németországban az elektromos autót használók egynegyede mondta azt, hogy a következő autója benzines, vagy dízel lesz. Amerikában és Ausztráliában az elektromos autók tulajdonosainak majdnem fele gondolja azt, hogy legközelebb hagyományos kocsit vesz. Sokuk szerint nagyon drága az elektromos autó és macerás feltölteni. Külön érdekesség, hogy Japánban lakosságarányosan elenyésző az elektromos autósok száma.
Bár a jómódú emberek számára jó alternatíva lehet és sok mindenre használható, az elektromos autó alakalmatlan a dízelek és benzinesek teljes kiváltására. Az elektromos autók árának nagyobb részét az akkumulátor teszi ki. Bár akkumulátorokból túltermelés van, mégsem mennek lejjebb az árak és az elektromos autók nem terjednek a várt ütemben. Ha az akkugyártásban nem történik változás, az elektromos autók továbbra is drágák lesznek.
Az elektromos autók időarányosan többet veszítenek az értékükből, mint a belsőégésű motoros autók. Elektromos hálózat szempontjából már most problémás a szükséges akkutöltőállomások kiépítése.
Jelen állás és szakértői vélemények szerint a belsőégésűek jóval 2035 után is velünk maradnak, de a környezetvédelemért akkor is tenni kell valamit. Jó megoldásnak tűnik a hibrid, de abban is van benzinmotor.
A kérdés az, hogyan változnak a környezetvédelmi szabályok. A másik nagy kérdés az, hogy ha lesznek új környezetvédelmi előírások, akkor azok miatt mennyire járnak pórul a dízel és benzines járművek üzemeltetői.
Bár egyelőre nem tervezik, de mi lesz, ha a döntéshozók mégis elrendelik, hogy ki kell tiltani a városokból azokat a járműveket, amiknek a károsanyag kibocsátása a megadottnál magasabb? Mi lesz akkor, ha több adót kell majd fizetniük azoknak, akiknek a járműve az előírtnál több káros anyagot bocsát ki? Valószínű, hogy ha esetleg hoznak ilyen döntést, akkor olyan határértéket állapítanak meg, hogy minél több autósnak kelljen magasabb környezetvédelmi adót fizetnie.
Bármi történjen is, biztos, hogy nem a gazdagokra nézve lesz hátrányos. Vélhetően sokan lesznek azok, akiket a jövő rosszul fog érinteni.
Én abban tudok segíteni, hogy Te ne szívd meg. Ha akarod, számodra is felhőtlen lehet az autózás jövője. Kisebb üzemanyagfogyasztás, kevesebb károsanyag kibocsátás, hosszab motorélettartam.
Ha olcsóbban és nyugodtabban akarsz autózni, akkor