5 + 1 egyszerű egészségmegőrző tanács, melyeket könnyű megfogadni

Ne politizálj, ne nézz TV-t, mozogj minél többet szabad, tiszta levegőn, táplálkozz megfelelően, óránként kortyolgass el egy pohár tiszta vizet és 23 óra előtt feküdj le aludni!

Ha politizálsz, olyan dolgok miatt idegeskedsz, amelyekre nincs ráhatásod, emiatt gyötörni fog a stressz.

A TV rontja az alvásminőséget, mert az általa kibocsátott fény gátolja a melatonin (az alváshoz szükséges hormon, melyet az agyban lévő tobozmirigy termel) termelést.   Függőséget okoz, ami abban nyilvánul meg, hogy kendvenc műsoraidhoz igazítod a napirendedet. Rontja a kreativitást, mert elfelejtesz miatta gondolkodni és rossz hatással van a memóriára.

A szabad levegőn végzett mozgás elősegíti a sejtek regenerálódását, jobb fizikai, lelki és mentális állapotba hoz.

A ,,mit egyél” nagyon lényeges, ám legalább annyira hangsúlyos  a ,,hogyan táplálkozz”.  Ezt a kettőt sokan össze is tévesztik.

 Étel=Élet. Minden étkezés egy szertartás, mert bármi, amit megeszel, feláldozza magát azért, hogy Téged tápláljon. Fogyaszd lassan, hálásan és tisztelettel az ételt!  Alaposan rágd meg, mert ha a szervezeted emésztésért felelős munkásai nem megfelelően előkészítve kapják meg, akkor egyrészt nem tudják megfelelően ellátni feladatukat, másrészt fellázadnak és bajt csinálnak.

Ha lassan, alaposan megrágva fogyasztod a táplálékodat, egy idő után tapasztalni fogod, hogy kevesebb is elég.

Oszd fel a napodat 1:2 arányban, így lesz egy 8 órás és egy 16 órás napszakod. A 8 órában ehetsz és ihatsz, de a 16 órás szakaszban csak tiszta vizet igyál!

Testünk nagyjából 70 százaléka víz, ezért annak minden cseppje érték a sejtjeink szánára. Ha csak kettő százalékkal csökken a tested víztartalma, máris fáradtnak érzed magad és ha keveset iszol, egészségügyi problémák alakulnak ki. A víz szerepet játszik például a fogyásban, a megfelelő fizikai és szellemi állapot fenntartásában is.

A 23 óra előtti lefekvés magyarázata a Föld forgása, a napszakok. A szervezet bizonyos működési folyamatai ehhez igazodnak, ez a cirkadián ritmus. Felnőtt emberek esetében a tudomány ennek alapján az alvás kezdetét 23 órára teszi, ha később fekszel, felborul az alvásfázisaid rendje.

Fentieket  betartva máris sokat tettél a stressz, a túlsúly, emésztési rendellenességek és az alvászavar kialakulásának megelőzéséért. Ezek egyfelől kölcsönös ok-okozati összefüggésben állnak egymással, másfelől több alacsony és magas kockázatú betegség okozói.

Ha kérdésed van, ír nekem az info@ebredjszabadon.hu címre!